مبانی نظری و پیشینه پژوهش گزارشگری مالی تحت وب

مبانی نظری و پیشینه پژوهش گزارشگری مالی تحت وبدسته: علوم انسانی 
بازدید: 12 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 41 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 18 

مبانی نظری و پیشینه پژوهش گزارشگری مالی تحت وب

قیمت فایل فقط 24,000 تومان

خرید

مبانی نظری و پیشینه پژوهش گزارشگری مالی تحت وب

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

گزارشگری مالی تحت وب

2-2 دیباچه

روند پرشتاب  دگرگونی های صورت گرفته در حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و به ویژه اینترنت، کلیه ابعاد جوامع بشری را تحت تأثیر قرار داده به گونه ای که برای مثال در حوزه‌ی حسابداری؛ منجر به معرفی یک روش نوین و انقلابی برای گزارشگری مالی شده است. این روش نوین گزارشگری مالی در عصر جدید را گزارشگری تحت وب گویند. منظور از گزارشگری تحت وب، استفاده از امکان مبادله اطلاعات مالی با طرف های ذینفع از طریق اینترنت است.(عرب مازار یزدی ، 1384 ، 32)

در این گفتار از فصل دوم نخست تاریخچه مختصری از اینترنت و وضعیت کنونی آن در ایران و جهان عنوان می شود سپس به محدودیت های گزارشگری مالی سنتی تشریح شده و سپس موضوعات مهمی که حسابرسان داخلی و مدیریت در اثر بکارگیری این نوع گزارشگری با آن مواجه می‌شوند مورد بحث واقع می شود و در ادامه انگیزه ها و ریسک های ذاتی موجود در گزارشگری تحت وب مورد بررسی واقع می شود و در انتها به ابزارهای رایج مورد استفاده برای ارائه گزارشهای مالی در اینترنت و نیز معایب و مزایای آنها پرداخته می شود.

2-2-1 تاریخچه اینترنت

اینترنت در پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) متولد شد. نام ابتدایی اینترنت آرپانت بود که در بدو ایجاد یعنی در سال 1969 بر آن نهاده شد. آرپانت به عنوان شالوده اصلی اینترنت بر آن بود تا خود را به شبکه های رادیویی و ماهواره‌ای وقت و همچنین به کامپیوترهای دیگر متصل کند و کار پژوهشهای مربوط به وزارت دفاع آمریکا را با سرعت و کیفیت بهتر به انجام برساند. آرپانت یا همان اینترنت جوان، خط تماس الکترونیک و محرمانه دست اندرکاران وزارت دفاع آمریکا و پژوهشگران بوده است. آن چه امروز به نام پست الکترونیک مطرح شده و یکی از خدمات رایج اینترنت محسوب می‌گردد، محصول همان دوران تماس کارشناسان نظامی و کامپیوترها در آرپانت است.

اینترنت تا سال 1983 کمتر از پانصد کامپیوتر میزبان داشت و این کامپیوترها عمدتاً در آزمایشگاههای نظامی و بخشهای کامپیوتری آمریکا قرار داشت.اما چهار سال بعد در سال 1987 اینترنت درصدها دانشگاه و آزمایشگاه پژوهشی، صاحب 28 هزار کامپیوتر میزبان شد. و روز به روز نیز بر تعداد آن افزوده شده و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2010 تعداد مشترکان به یک میلیارد نفر برسد.

 2-2-2وضعیت کنونی اینترنت در ایران و جهان

اینترنت در ایران هر روز فراگیرتر می شود، از زمانی که پژوهشگران ایرانی در سال 1370 برای اولین بار در مرکز پژوهشهای فیزیک نظری و ریاضی به اینترنت متصل شدند 16 سال می گذرد از آن زمان تاکنون اینترنت نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشورهای جهان نیز رشد کرده است. اکنون ضریب نفوذ اینترنت در ایران از متوسط آسیا بالاتر رفته و در خاورمیانه نیز به مقام اول دست یافته است. با این حال، ایران برای رسیدن به جایگاه مناسب در دسترس به اینترنت، هنوز باید گام‌های بلندی بردارد. شمار کاربران اینترنت در ایران در سال 1994 از 250 نفر فراتر نمی‌رفت اما اکنون بیش از 5 میلیون نفر به صورت دائم و 15 میلیون نفر به صورت کاربر غیر دائم از اینترنت استفاده می کنند به این ترتیب ضریب نفوذ اینترنت در ایران از صفر در سال 1994 به 15 میلیون نفر در سال 2006 افزایش یافته است. این آمار و ارقام با ارزان تر شدن دسترسی به کامپیوتر و تکنولوژی ، میتوان انتظار داشت که به افزایش خود ادامه دهد.(سایت شرکت مخابرات)

در ارتباط با کل جهان، آمریکای شمالی، اروپا و اقیانوسیه مناطقی هستند که نقش عمده‌ای را در پذیرش تکنولوژی اینترنت ایفا می کنند. بر طبق آمارهای استفاده از اینترنت در جهان (2006) ، 16 درصد از جمعیت جهان تکنولوژی اینترنت را پذیرفته اند .(Tehmina , 2006, pp.1-2)

نگا ره 2-1 چکیده ای از استفاده جهانی از اینترنت را نشان می دهد.

2-2-3 محدودیت های گزارشگری مالی سنتی

اطلاعات تجاری توسط معاملات تجاری ایجاد می شوند و در بسیاری از نقاط سازمان که اغلب با یکدیگر مرتبط نیستند استفاده می شوند. در واقع مدیریت و واحد گزارشگری تجاری از یک شیوه باز و مورد توافق پیروی نمی کنند. پراکندگی این اطلاعات به عواملی مانند توانائی سازمان برای استفاده از اطلاعات تجاری و تقسیم اطلاعات در بین بخش‌ها محدود می شود.(بزرگ اصل ، ولی پور رکنی ، 1385 ،83)

حاصل اصلی فرآیند گزارشگری مالی تا امروز تولید صورتهای مالی اساسی و یادداشتهای ضمیمه این صورتها بوده است که همواره فرض بر این است که به نحوی منطقی نیازهای استفاده کنندگان برون سازمانی و سایر ذینفعان هدف را تأمین می کند. اما برخی محدودیت‌های روش های رایج یا به تعبیری سنتی گزارشگری مالی تا اندازه ای آن را از اهداف خود دور می سازد. برخی از آن محدودیت ها عبارتند از: (1) گزارشهای مالی عملاً در اختیار گروه وسیعی از استفاده کنندگان قرار نمی گیرد، (2) این گزارشها تمامی نیازهای اطلاعاتی سرمایه گذاران و سایر استفاده کنندگان مالی را برآورده نمی کند، (3) فاقد شاخص هائی درباره موفقیت‌های مالی آینده در ارتباط با تصمیمات جاری است و بالاخره (4) چارچوب مفهومی و معیارهای شناخت دارایی ها در گزارشگری موسوم مالی فاقد جنبه های مرتبط با «ارتباطات نامشهود» و «دارائی های مبتنی بر دانش و اطلاعات»‌است، همانا که کسب و کار مدرن بر پایه آنها شکل می گیرد (عرب مازار یزدی ، 1384 ، 32-31)

به عبارتی می توان محدودیت های گزارشگری مالی سنتی را در تفاوت آن با گزارشگری مالی تحت وب بدین گونه بیان کرد: تفاوت عمده بین ارائه سنتی اطلاعات مالی (نسخه چاپی) و تحت وب این است که با اینترنت، هیچ مرزی وجود ندارد که بتوان فهمید که چه کسی از اطلاعات استفاده می‌کند، در واقع محدوده آن کل جهان است. دومین تفاوت که در استفاده از اینترنت وجود دارد، انتشار همزمان عقاید اشخاص ثالث از قبیل تحلیل‌گرانی است که در نسخه چاپی امکان آن وجود نداشت. تفاوت دیگر، انتشار اطلاعات شرکت در وب سایت های اشخاص ثالث می باشد. در حالیکه هیچ گونه گزارش مالی در وب سایت اولیه شرکت وجود ندارد

قیمت فایل فقط 24,000 تومان

خرید

برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه پژوهش گزارشگری مالی تحت وب پیشینه پژوهش گزارشگری مالی تحت وب مبانی نظری گزارشگری مالی تحت وب مبانی نظری پیشینه پژوهش گزارشگری مالی تحت وب


) اگر امکان دارد آن را به فارسی رایانامه کنیدپایان نامه بررسی تاثیر گزارشگری مالی تحت وب بر ویژگی ...bankmaghale.ir/پایان-نامه-بررسی-تاثیر-گزارشگری-مالی-ت/پایان نامه بررسی تاثیر گزارشگری مالی تحت وب بر ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری ... چارچوب نظری و پیشینه پژوهش… ۱۲ ... گفتار چهارم : پیشینه پژوهش…. ۵۶.گزارشگری مالی تحت وب بر کیفیت اطلاعات حسابداری - میهن ...mihandoc.net/گزارشگری-مالی-تحت-وب/این پایان نامه به بررسی و پیش بینی تأثیر گزارشگری مالی تحت وب بر ویژگی‌های ... گزارشگری مالی تحت وب، زبان توسعه پذیر گزارشگری مالی (XBRL) و پیشینه ...مبانی نظری و پیشینه تحقیق زبان توسعه پذیر گزارشگری ...caffeebazar.ir › دانلود۱۲ تیر ۱۳۹۶ - قبلی. مبانی نظری و پیشینه تحقیق گزارشگری مالی تحت وب. مبانی نظری و پیشینه تحقیق سود هر سهم (EPS) و نسبت قیمت به سود ...مبانی نظری و پیشینه پژوهش گزارشگری مالی تحت وب – ...sellu.mollabagher.ir/1396/05/05/مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-گزارشگری-مال/۱ روز پیش - مبانی نظری و پیشینه پژوهش گزارشگری مالی تحت وب. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع ...مبانی نظری و پیشینه تحقیق گزارشگری مالی تحت وب – ...file.blage.ir/2017/07/01/مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-گزارشگری-مال/۱۰ تیر ۱۳۹۶ - مبانی نظری و پیشینه تحقیق گزارشگری مالی تحت وب. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع ...بررسی تأثیر گزارشگری مالی تحت وب بر ویژگی‌های کیفی ...download.bvitrin.ir/?p=13763۱۶ تیر ۱۳۹۶ - فرضیه فرعی 1 : گزارشگری مالی تحت وب ویژگی کیفی مربوط بودن ... چارچوب نظری و پیشینه پژوهش; گفتار اول : حسابداری و گزارشگری مالی برون ...پایان نامه بررسی تأثیر گزارشگری مالی تحت وب بر ویژگی ...https://www.daneshgahi.com/...---/پایان-نامه...گزارشگری-مالی-تحت-وب...حسابداری/2...فرضیه فرعی 1: گزارشگری مالی تحت وب ویژگی کیفی مربوط بودن اطلاعات حسابداری را در تصمیم گیری افزایش می دهد. ... فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش.دانلود پروژه ارزیابی تأثیر گزارشگری مالی تحت وب بر ...20mikham.com/ارزیابی-تأثیر-گزارشگری-مالی-تحت-وب-بر-ا/۱۰ آبان ۱۳۹۴ - فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش می باشد. ... هدف این پروژه ارزیابی تأثیر گزارشگری مالی تحت وب بر ویژگی های اطلاعات حسابداری و همچنین ...تحقیق تاثیر گزارشگری مالی تحت وب بر ویژگی های کیفی ...cofenetyas.com/تحقیق-تاثیر-گزارشگری-مالی-تحت-وب-بر-ویژ/تحقیق تاثیر گزارشگری مالی تحت وب بر ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری به .... باشد که نخست به روش کتابخانه ای سوابق موضوع، پیشینه پژوهش و نظراتی که ...دانلود فایل ورد word ارزیابی تأثیر گزارشگری مالی تحت وب ...wtrwp.paperfa.ir/archive.phpشرح مختصر پروژه : این پروژه با عنوان ارزیابی تأثیر گزارشگری مالی تحت وب بر اطلاعات حسابداری برای دانلود ... فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش می باشد.